وبگران - آموزش طراحی و توسعه وب

آموزش طراحی و توسعه وب

وبگران - آموزش طراحی و توسعه وب

آموزش طراحی و توسعه وب

وبگران با تمرکز بر طراحی قالب استاندارد وردپرس تشکیل شد تا با ارائه طراحی قالب کاملا استاندارد و کد های اختصاصی نیاز وبمستران ایرانی را برطرف نماید

پیوندها

اسکریپت چیست و زبان اسکریپت ( Script ) نویسی چیست ؟

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹ ق.ظ

قبل از این که بدانیم اسکریپت چیه ؟ اول باید معنی اون رو بدونیم اسکریپت به معنی ( متن سند ، دست خط ) می باشد . حالا باید بفهمیم که کلاً اسکریپ یعنی چی ؟

اسکریپت چیست ؟

اسکریپت یک برنامه یا دستورالعمل های نوشته شده با استفاده یک زبان اسکریپتی است . اسکریپت ها برنامه های کوچکی هست که به وسیله آن ها می توان برخی وظایف تکراری و یا یک وظیفه طولانی را به طور خودکار انجام داد . در واقع اسکریپت به کدهای برنامه نویسی گفته میشه که کامپایل نمی شوند و معمولاً تفسیر می شوند .

در دهه 1960 اولین اسکریپت ها ساخته شدند ، چون کاربران مجبور بودند برای انجام کارهای خود سلسله ای از دستور های ( کد های ) تکراری یا مشابه بنویسند ، پس کم کم به اسکریپ ها قابلیت هایی اضافه شد که کاربران با استفاده از آن می توانستند الگوی دستوری خود را به اسکریپت اعلام کنند و اسکریپ به صورت خودکار دستورها را انجام می داد .

زبان اسکریپت چیست ؟

زبان اسکریپت در واقع نمونه کوچک شده زبان مادر خود هست و تعدادی از دستور ها و امکانات زبان های بزرگ برنامه نویسی در این زبان حذف شده اند . مثلاً امکان حذف کردن و نوشتن فایل ها بر روی سیستم کاربر در این زبان ها وجود ندارد .

زبان های اسکریپتی ( مفسری ) به زبان هایی گفته می شود که مرحله کامپایل و اجرا از هم جدا نیستند ، در واقع کامپایل آن ها در زمان اجرا انجام می شود . برای اینکه بهتر بفهمید ، در زبان ++C وقتی گزینه Run برنامه را می زنید اول برنامه کامپایل می شود و اگر مشکلی نداشت خروجی را به شما نشان می دهد ولی زبان های اسکریپتی وقتی کدها اجرا می شوند از همان خط اول شروع به اجرای برنامه می کند و هر کجا که اشتباهی بود ارور می دهد و ائامه دستورات را اجرا می کند .

همان طور که گفتم زبان اسکریپت معمولاً به صورت فرمان و تفسیر است و به همین دلیل در بسیاری از آن ها برنامه ها سریع تر از برنامه هایی که با ++C  و Java نوشته می شوند اجرا می شوند .

 

منبع: https://web30ty.com/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • ۲۶۶ نمایش
  • مدیر

اسکریپت

اسکریپت چیست

نظرات (۱)

سلام کاملا درست نوشتید خیلی عالی توضیح دادین مانند زبان اسکزیپت نویسی یونیتی که از کتابخانه monobehivior استفاده میکنه.

در اسرع وقت از وبلاگ ماهم بازدیدی بنمایید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی